|
|
|
השליחות שמעבר למילים |
|
|
|
מס' גולשים שצפו בספר: 1871 |
|
|
"השליחות שמעבר למילים" מאת מיכאל זרחין בהוצאת מודן/משרד הביטחון ההוצאה לאור, יצא לאור במהדורה מחודשת ומורחבת. זהו סיפור חייו המרתק של נער שהתמודד בצעירותו עם דיסלקציה קשה והפך למטפל מומחה שמוצא פתרונות ללקויי למידה מכל הסוגים.
הספר מתאר את הדרך רצופת המהמורות שעברה עליו כנער תל אביבי אינטליגנטי ופופולרי שעשה הכול כדי להסתיר מחבריו את העובדה המביכה שאינו יודע לקרוא. ההתמודדות המייסרת והארוכה שלו עם הדיסלקציה, כפי שהיא מתוארת בדפי הספר, היא הבסיס להבנה ולהזדהות שלו כיום עם מטופליו הרבים.
הקורא יפגוש מסר של תקווה בתיאור הדרך המיוחדת שמצא מיכאל כדי להשתחרר מהקושי שלו ולנצח את הדיסלקציה. את הכלים שסייעו לו ללמוד, לקרוא ולכתוב הפך מיכאל לשיטה סדורה מלאת עוצמה שמאפשרת לו להושיט יד ולסייע לפונים אליו להתגבר על הלקויות הקשות ביותר. לאורך קרוב לשני עשורים הוא מקבל מידי יום ילדים, בני נוער ומבוגרים ופותח להם דלת להזדמנויות חדשות. בנחישות וברגישות הוא סולל לכל מטופל את הדרך שלו להצלחה.
"שיטת זרחין" נותנת מענה לקשיים בקריאה, כתיבה, חשבון, דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, וכן הפרעות קשב וריכוז. נוסף לכך היא נותנת מענה גם לקשיים בהבנת הנקרא ובהבעה בכתב.
השילוב המרתק בין סיפורו האישי של מיכאל לבין תיאור התפתחותה וייחודיותה של השיטה הופך את הספר יעד לחובבי קריאה לצד הורים ואנשי מקצוע שימצאו בו גישה חדשנית ויעילה לפתרון קשיים.
מיכאל זרחין (63), תושב ירושלים מספר: "הדיסלקציה, שסבלתי ממנה שנים רבות וגברתי עליה העסיקה אותי ועניינה אותי מאז ומתמיד, אך תקופה ארוכה התעלמתי ממנה והדחקתי אותה. לא אשכח את אותה נערה שניגשה אלי ברחוב ושאלה אותי אם אני מוכן לתרום לאגודת "ניצן". היא הסבירה לי שהאגודה תומכת בילדים הסובלים מדיסלקציה שאינה ניתנת לפתרון וכי זוהי מצווה לעזור להם לקבל את עצמם וללמוד לחיות עם קשייהם. מובן שלא גיליתי לה שאימי הייתה מייסדת "ניצן". מילותיה של הנערה חלחלו עמוק ללבי. הבטתי בפניה הצעירות ואמרתי בלבי: 'איך אני יכול להמשיך הלאה? האם אין אני חייב לעשות משהו?'".
"גם ד"ר אבלמן, מומחה אמריקאי בעל שם בתחום ליקויי למידה, שטיפל בי במסירות רבה, הרבה לשאול אותי מדוע אינני מושיט יד כדי לטפל בילדים הסובלים מדיסלקציה. ביני לביני חשבתי שעצם העובדה שהייתי דיסלקטי עד בחרותי אין בה כדי להצביע על כך שיש לי הידע והיכולת לעזור לאנשים אחרים. ד"ר אבלמן לא הסכים אתי וגרס כי התובנות הנדרשות חבויות בתוכי ויום יבוא ואגלה אותן.
דיסלקציה מהי?
המונח "לקות למידה" הוא מונח כללי "שמתייחס לקבוצה הטרוגנית של הפרעות שמתבטאות בקשיים משמעותיים ברכישה ובשימוש של יכולת הקשב, הדיבור, הקריאה, הכתיבה או המתמטיקה". דיסלקציה היא לקות שמתייחסת בעיקר לקשיים בלימוד כתיבה וקריאה אם כי יש המרחיבים אותה גם לקשיים במיומנויות למידה שונות ובמתמטיקה.
מכון זרחין
"מכון זרחין" נוסד ע"י מיכאל זרחין בשנת 2005. מיכאל בעל ניסיון ייחודי במגוון לקויות וקשיי למידה: דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, קשיי קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, הבעה בכתב והפרעות קשב וריכוז. מאז מטפל מיכאל בהצלחה בלמעלה מ- 1,000 ילדים, בני נוער ומבוגרים בכל סוגי בעיות הדיסלקציה ובמקרים של אנשים שלא הצליחו לקבל מענה לבעייתם במקומות אחרים.
אנו מוכיחים כי לקות למידה אינה גזירה לכל החיים וכי אפשר להיפטר ממנה לגמרי. גישת המכון היא שניתן לפתור את הלקות מן השורש וליצור אצל כל אחד, ללא יוצא מן הכלל, תפקודי למידה נורמליים לחלוטין.
שיטת זרחין - שיפור ותיקון תפקודי חשיבה
השיטה מבוססת על כמה עקרונות: שינוי ומהפך בלמידה ובהתנהגות הוא אפשרי ואפשר לחולל אותו במהירות; רמת הלמידה וצורת החשיבה של האדם אינם נתון סטטי קבוע ומוגדר - גזירת גורל, אלא הם ביטוי של תפקודים שכליים שאפשר לשנות והדרך ליצור את השינוי היא נגישה ומהירה. ליסוד זה יש משמעות עצומה היות שחשיבתו של האדם מבוססת על תפקודים שכליים והיא הבסיס לכל הלמידה ותפקודי הלמידה שלו, לכל התנהגותו והתנהלותו. ממילא אם אפשר להתערב בדרך נגישה ומהירה בתפקודים שכליים ולחולל בהם שינויים פירושו שאפשר להשפיע על כל התחומים האלה ולקדם את האדם לקראת שינויים משמעותיים ומהפכניים.
גישת המכון היא שיש להתייחס לכל אדם כמי שנולד עם מלוא הפוטנציאל להגיע לרמה הגבוהה ביותר של התפקודים השכליים וההתנהגותיים. כל היכולות האלה קיימות ומוּבְנוֹת בנו. איננו מלמדים דברים חדשים, אלא מתחברים אל האדם, מגלים לו את מה שכבר טמון בו ומביאים זאת לידי ביטוי. הדבר נכון בכל גיל. שיטתנו מתאימה לכל אדם, מגיל 5-4 ומעלה.
מיכאל זרחין מסכם: "הצלחנו לפתור בעיות קריאה, כתיבה וחשבון קשות ביותר שמומחים מובילים התייאשו מפתרונן. הצלחנו להנחיל יכולות של הבנת הנקרא והבעה בכתב אצל תלמידים שאיש לא האמין שיהיו מסוגלים לכך. הצלחנו לחולל שינויים בהתנהגות מקצה אל קצה במקרים מורכבים ומסובכים".
"המסרים שאני מעוניין להעביר לקורא בספרי הם שאין דבר העומד בפני הרצון, באמצעות התמדה וכוח רצון עז אפשר להתגבר על הקשיים, לקויות וקשיי למידה: דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה שעד היום נחשבים לבלתי פתירים ניתנים לפתרון באופן מוחלט. תמיכת המשפחה (הורים ואחים) היא בעלת חשיבות גדולה מאוד ביכולת של הילד או הילדה להתמודד עם הקשיים ולגבור עליהם".
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
השליחות שמעבר למילים - מיכאל זרחין
|
|
מס' גולשים שצפו בספר היום: 0 |
תאריך הכנסה לאתר 28/01/2018
“אותיות הן בעצם כוח על-שכלי, וכשאדם אומר אותיות ומילים, או קורא אותן מתוך ספר, הוא לא רק מתקשר ומתחבר לרעיון שהמילים באות להביע, אלא הוא בעצם יוצר סוג של תקשורת עם אותיות ומילים שהן הרבה יותר נעלות ומופשטות מהמסר שהן מביעות."... המשך הביקורת
“אותיות הן בעצם כוח על-שכלי, וכשאדם אומר אותיות ומילים, או קורא אותן מתוך ספר, הוא לא רק מתקשר ומתחבר לרעיון שהמילים באות להביע, אלא הוא בעצם יוצר סוג של תקשורת עם אותיות ומילים שהן הרבה יותר נעלות ומופשטות מהמסר שהן מביעות."
דיסלקציה היא לקות למידה שבאה לידי ביטוי בקשיים של קריאה, כתיבה והבנת הנקרא.
אנשים שלוקים בדיסלקציה מתקשים לקשר רצף של מילים למשפט שלם, מתקשים ללמוד שפה זרה, הקריאה שלהם איטית מאד, הכתיבה שלהם מתאפיינת בשגיאות כתיב, יש להם קושי בהבנה של נוסחאות מתמטיות והם מתקשים גם בניהול הזמן שלהם בצורה נכונה ויעילה (במילים פשוטות-מתפזרים).
הסיבות לדיסלקציה לא ידועות ויש השערות רבות לגבי זה.
מערכת החינוך בישראל עדיין לא מצאה טיפול הולם לדיסלקציה למרות שיש היום דרכים לאבחן את הבעיה.
"לצערי הטיפול בדיסלקציה אינו משביע רצון כלל וכלל. יתרה מזו, רבים סוברים שיש להשלים עם מגבלות הלקות, מאחר שאלה אינן נעלמות, אינן משתנות ואינן משתפרות במהלך הזמן." (עמ' 23)
נשמע כמו תחזית פסימית? מיכאל זרחין שהמציא את "שיטת זרחין" לטיפול בלקויות למידה וקריאה, סובר שאפשר גם אחרת ויש טיפול שיכול להקל על הלקות.
מיכאל מספר על ילדותו, כיצד בגיל תשע אמר מנהל בית הספר בקיבוץ גבעת חיים לאמו: בנךלעולם לא ידע קרוא וכתוב! ובכך סתם את הגולל על חייו של ילד צעיר שכל חייו עוד לפניו.
בשנות החמישים לא הייתה מודעות לבעיית הדיסלקציה וילדים שסבלו מלקות זאת נחשבו לחריגים ומוקצים מחיי החברה.
מיכאל גדל למשפחה של ציונים שעסקה בתחום הטקסטיל, אמו לא הפסיקה להאמין ביכולות שלו גם כשידעה שיש לו קשיים רבים והוא מאמין שבזכות נחישותה הרבה הוא הצליח למצוא את הדרך בהמשך להתגבר על הדיסלקציה.
"אמי הייתה אשת ברזל אמיתית. היא ידעה את קשיי, אך האמינה בי וסללה לפניי את הדרך. כלביאה היא נלחמה עבורי, הלכה עמי עקב בצד אגודל, והביאה אותי להצלחה" (עמ' 33)
אמו של מיכאל הקימה בהמשך את אגודת "ניצן" - ארגון עזרה לילדים עם קשיי למידה, כתוצאה ממה שעבר על בנה כל השנים ומבחינתה זה היה הייעוד שלה.
היא לא פסחה על אף מומחה, פסיכיאטר ואף שלחה את בנה עד לונדון הרחוקה כדי לקבל עזרה ממומחה אנגלי בתחום ליקויי הלמידה.
מיכאל חזר לבסוף ארצה והתחיל ללמוד בבית ספר ליד ביתו בתל אביב אבל הקשיים לא נעלמו אלא רק החמירו עם השנים.
אמו של מיכאל לא אמרה נואש והמשיכה לשלוח אותו ממומחה אחד למומחה אחר עד שתגיע הישועה והגאולה לבנה.
מיכאל עובר מסע ארוך ומייגע מעבר למילים (תרתי משמע) והוא טס עד ארצות הברית כדי להיפגש עם מומחה שיוכל לעזור לו.
"לא ידעתי אל-נכון עד כמה אני רחוק עדיין מפתרון אמיתי ושלם ללקותי וכמה עוד רחוק היום שבו אמצא סוף סוף במצב המיוחל-עצמאי, חופשי לקבל החלטות, ונטול משקעים מהעבר." (עמ' 86)
סיפורו של מיכאל זרחין מרגש ומעורר השראה, אמו היא דמות ראויה להערצה, אישה חזקה שהיתה מוכנה ללכת באש ובמים למען בנה ואין ספק שההתמדה החום והאהבה שהרעיפה עליו והאמונה שלה ביכולות שלו הם אלה שהפכו אותו לאיש שבסופו של דבר הצליח לעזור גם לאחרים.
מיכאל נותן בספרו רעיונות ודרך לימוד כיצד להתמודד עם קשיי הדיסלקציה, רוצים לגלות מה השיטה שלו? תצטרכו לקרוא את הספר כדי לדעת.
בשנת 2005 הקים מיכאל זרחין את "מכון זרחין" לטיפול בקשיי למידה מסוגים שונים, הוא הצליח לטפל בהצלחה רבה במעל 1000 ילדים, בני נוער ומבוגרים בעלי קשיי למידה.
קריאה מהנה,
חגית
תאריך הכנסה לאתר 21/01/2018
בעיות ניתנות לפתרון, על אחת כמה וכמה הדיסלקציה, מחקרים רבים נחקרו על הנושא ונמצאו דרכים לטפל בה. הוכחה לכך הוא הספר הנפלא שנכתב על ידי מיכאל זרחין שהתמודד בצעירותו בבעיה של הדיסלקציה והצליח לגבור עליה, יצא מחוזק והפך למטפל המגיש עזרה לפונים אליו.
מגיל צעיר הבינה אימו... המשך הביקורת
בעיות ניתנות לפתרון, על אחת כמה וכמה הדיסלקציה, מחקרים רבים נחקרו על הנושא ונמצאו דרכים לטפל בה. הוכחה לכך הוא הספר הנפלא שנכתב על ידי מיכאל זרחין שהתמודד בצעירותו בבעיה של הדיסלקציה והצליח לגבור עליה, יצא מחוזק והפך למטפל המגיש עזרה לפונים אליו.
מגיל צעיר הבינה אימו שישנה בעיה, עם הזמן התגלה שהבעיה רחבה היא, כוללת קשיים בחישובי מתמטיקה, קריאה והבנת התוכן הנקרא, כמו כן קשיים בלמידת הכתב.
את התודה להתמודדותו בבעיה חב מיכאל לאימו, היא שעמדה תמיד לצדו, הרגישה את הקושי שאיתו הוא אמור להתמודד, את חוסר האמון מצד המחנכים במוסד בגבעת חיים בו הוא למד, על כן הוציאה אותו משם ודאגה להמשך לימודיו בבית שעל המלאכה אמונים מורים פרטיים, אך ההתקדמות לא השביעה את רצונה.
האם שמעה על מומחה באמריקה, לשם לקחה את בנה, אל ד"ר סטנלי אבלמן, אשר האמין ביכולתו של מיכאל ועשה פלאים בטיפול עם מיכאל וזאת בשיטתו הבלעדית המתמקדת בקשר הקואורדינטיבי בין העין, האוזן ומרכז הזיכרון והשליטה במוח. בדרך נס תוך פחות משנה הצליח מיכאל לקרוא ולכתוב באנגלית, עם הזמן הצליח לעשות זאת גם בשפה העברית.
דרך רצופת קשיים שעברה על מיכאל, מילד עם דיסלקציה קשה שניסה בכל מאודו להסתיר זאת מחבריו, ניצח את הדיסלקציה ופיתח שיטה העוזרת לו לעזור לאלה הפונים אליו, אם אלה ילדים, בני נוער ומבוגרים.
שם השיטה שפיתח מיכאל היא "שיטת זרחין" ונותנת מענה לקשיים בקריאה, כתיבה, חשבון, דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה וכן הפרעות קשב וריכוז. לדעתי הפרעת קשב וריכוז היא בעיה בפני עצמה , רצוי לתת לה מענה בהקדם כדי למנוע סבל מהילד.
מיכאל זרחין מספר על שיטתו:
"הצלחנו לפתור בעיות קריאה, כתיבה וחשבון קשות ביותר שמומחים מובילים התייאשו מפתרונן. הצלחנו להנחיל יכולות של הבנת הנקרא והבעה בכתב אצל תלמידים שאיש לא האמין שיהיו מסוגלים לכך. הצלחנו לחולל שינויים בהתנהגות מקצה אל קצה במקרים מורכבים ומסובכים"
על כל אלה יבואו מיכאל וצוות עוזריו על התודה והברכה.
הספר מומלץ לקריאה לכל אחד ואחד, תוכנו מעניין מאד, הוא פותח צוהר לבעיה שאחוז גדול של אנשים לוקים בה ובעזרה ואימון ניתן לגבור עליה.
סוניה קטלן
ינואר 2018
תאריך הכנסה לאתר 19/01/2018
אותיות הן בעצם כוח על-שכלי, וכשאדם אומר אותיות ומילים, או קורא אותן מתוך ספר, הוא לא מתקשר ומתחבר לרעיון שהמילים באות להביע, אלא הוא בעצם יוצר סוג של תקשורת עם אותיות ומילים שהן הרבה יותר נעלות ומופשטות מהמסר שהן מביעות (בעל תניא)
מיכאל זרחין, יליד... המשך הביקורת
אותיות הן בעצם כוח על-שכלי, וכשאדם אומר אותיות ומילים, או קורא אותן מתוך ספר, הוא לא מתקשר ומתחבר לרעיון שהמילים באות להביע, אלא הוא בעצם יוצר סוג של תקשורת עם אותיות ומילים שהן הרבה יותר נעלות ומופשטות מהמסר שהן מביעות (בעל תניא)
מיכאל זרחין, יליד 1954, בן למשפחה עשירה מתל-אביב, בן להורים משכילים ומקימי תעשיית הטקסטיל בישראל, נולד עם בעיית דיסלקציה נרחבת וקשה מאוד, והוא זה שלימים הצליח לכתוב את הספר הנפלא הזה!
"לב אימא לעולם אינו טועה, וכבר בהיותי בן ארבע ניבא לה ליבה כי יש לי בעיה"(עמוד 33).
"מיכאל סבל ממגוון של קשיים, החל באי-יכולת להבין מושגים מתמטיים בסיסיים וכלה בהעדר יכולת להבין מילים או את תוכנן של פיסקאות בטקסט פשוט" (עמוד 117).
הספר המרתק והמרגש הזה מציג התמודדות מופלאה של המחבר עם בעיית דיסלקציה שממנה סבל שנים רבות, וממטופל הפך למטפל על פי שיטת טיפול שיצר – שיטת זרחין.
"דיסלקציה היא לקות המתייחסת בעיקר לקשיים בלימוד קריאה, כתיבה וכתיב, אם כי יש המרחיבים גם לקשיים במיומנויות למידה שונות וכן במתימטיקה" (עמוד 21).
מיכאל זרחין מצליח להוכיח בספר שקיים טיפול בליקוי הדיסלקציה בניגוד לדעת מומחים,
כאשר הוא עצמו חווה על בשרו בגיל 9 אמירה כואבת של מנהל בית ספר בקיבוץ גבעת חיים (איחוד) שבו למד, מוסד שאמור לטפל בילדים בעיתיים:
"ובכן, צר לי, אך מיכאל, בנך, לא ידע לעולם – לעולם – קרוא וכתוב!" (עמוד 26).
בתגובה לאמירה הזו, אמו של מיכאל הוציאה אותו מאותו בית ספר והחזירה אותו לתל-אביב, ואין ספק שלאם יש תפקיד מרכזי בריפוי של מיכאל: "אמי הייתה אשת ברזל אמיתית. היא ידעה את קשיי, אך האמינה בי וסללה לפניי את הדרך" (עמוד 33).
האם דאגה להביא לבנה מורים פרטיים הביתה, ולאחר שהגיעה לכל המומחים בישראל והתאכזבה מכולם, היא לקחה את בנה אל המומחה שהביא את השינוי המיוחל – ד"ר סטנלי אבלמן בארה"ב, שתוך שישה חודשי טיפול בשיטתו הייחודית הביא את מיכאל ליכולות קריאה וכתיבה באנגלית, שתורגמו בהמשך ליכולות גם בעברית.
"הטיפול החדשני של ד"ר אבלמן התמקד ביצירת קשר קואורדינטיבי בין העין, האוזן, ומרכז הזיכרון והשליטה – המוח. ליקוי הדיסלקציה דמה לקצר חשמלי, והטיפול בו התרכז אפוא בחיבור מחדש של הקשר בין שלושת האיברים" (עמוד 83).
ד"ר אבלמן האמין ביכולות של מיכאל: "אתה תדע לקרוא, לכתוב, להאזין, להשמיע. נכונו לך קשיים שונים בהמשך חייך, אבל לסכם חומר נלמד תוכל בלא כל מאמץ מיוחד" (עמוד 85).
אני ממליץ בחום על הספר הזה לכל מי שמעוניין להכיר את ההתמודדות המופלאה והקשה של מיכאל זרחין עם לקות הלמידה שלו, והספר מומלץ במיוחד למי שמקורב לילד/אדם שחווה בעיית דיסלקציה.
"האם הרהרתם אי פעם בדבר המשותף לאלברט איינשטיין, ליאונרדו דה וינצ'י , אלכסנדר גרהם בל, וולט דיסני ונלסון רוקפלר? ניחשתם נכונה: הם היו דיסלקטיים!" (עמוד 139).
תאריך הכנסה לאתר 17/01/2018
אומרים שאין חכם כבעל ניסיון. סיפורו האישי של מיכאל זרחין מוכיח זאת בכל רגע. סיפורו הוא אישי מאוד, אך יש בו גם מסר ותועלת למען הכלל.
בילדותו התמודד מיכאל עם לקות למידה שלא הייתה כל כך מובנת כמו היום. למזלו הייתה לצידו אמו שתמכה והבינה אותו בכל צעד. היום יודעים לאבחן ולדעת שמדובר... המשך הביקורת
אומרים שאין חכם כבעל ניסיון. סיפורו האישי של מיכאל זרחין מוכיח זאת בכל רגע. סיפורו הוא אישי מאוד, אך יש בו גם מסר ותועלת למען הכלל.
בילדותו התמודד מיכאל עם לקות למידה שלא הייתה כל כך מובנת כמו היום. למזלו הייתה לצידו אמו שתמכה והבינה אותו בכל צעד. היום יודעים לאבחן ולדעת שמדובר בדיסלקציה המונעת מהילד לכתוב ולקרוא מה שגורם לו תסכול רב. ניסיונו רב השנים עם הלקות שלו הולידה במיכאל שיטה חדשה והוא הופך למטפל מומחה בתחומו שעוזר להמון אנשים להתגבר על הדיסלקציה שלהם ממש הישג ראוי לציון ולא מובן מאליו.
ההתמודדות שעובר מיכאל בילדותו ונערותו רצופה במכשולים. למרות היותו נער פופולרי שעושה הכל על מנת שחבריו לא ידעו על הבעיה שלו. מהמקום הזה בתור אדם בוגר הוא מבין ללב מטופליו ומקבל מהם המון כוח ותשבוחות.
הספר רצוף לכל אורכו מסרים של תקווה ועוצמה ופתרון לבעיית הדיסלקציה. המטופלים שלו היום זוכים להמון הצלחה והתפקוד שלהם משתפר מאוד.
לשיטה שהמציא קוראים 'שיטת זרחין' והיא מעניקה מענה תמיכה ופתרון למתקשים בקריאה כתיבה דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה והפרעות קשב וריכוז.
הספר רצוף בסיפור האישי של מיכאל זרחין מחברו והדרך הלא פשוטה שעבר עד למצב שהוא עזר לעצמו ועוזר לאחרים. אנשי מקצוע מעולים שפגש בדרכו הבשילו את השיטה ועזרו לו להתמקצע בה.
|
|
איגרת מידע נוריתה
קבלו את החדשות האחרונות מהאתר!
|